24-28 11 2011R - MŚ Santa Susanna w Hiszpanii

W dniach 24-28.11.2011 roku w miejscowości Santa Susanna w Hiszpanii odbyły się Mistrzostwa Świata Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness, w której brało udział około 250 zawodników z przeróżnych państw.

W czwartek, 24 listopada po pobudce o godzinie 3:30 i porannej toalecie wyruszyliśmy do Gdańska na lotnisko im. Lecha Wałęsy. Odprawa trwała około godziny. Niestety poza sezonem nie ma bezpośrednich lotów z Gdańska do Hiszpanii, dlatego też musieliśmy wykupić dodatkowe bilety na przesiadkę. Pierwszy przelot trenera Henryka Hryszkiewicza oraz jego syna Michała z Gdańska do Monachium trwał nieco ponad godzinę, natomiast dziewcząt: Agnieszki i Pauliny z Gdańska do Warszawy około 50min. Kolejny przelot trwał około trzech godzin. Na lotnisku w Barcelonie wylądowaliśmy około godziny 15, po czym zabraliśmy bagaże i udaliśmy się na autobus, a następnie metrem do miejscowości Malgrad De Mar, w której znajdował się hotel Iris – pierwszy cel naszej podróży. W tym hotelu spędziliśmy jedną dobę. Pomieszczenie, które wynajmowaliśmy na ten czas składał się z trzech pokoi, aneksu kuchennego oraz łazienki. Po zalokowaniu się w pokoju, skontrolowaliśmy naszą wagę, a później zaczęliśmy ograniczać posiłek. Wieczorem zrobiliśmy zakupy składające się z wody oraz produktów bogatych w białko, m.in. zakupiliśmy rybę, którą przyrządziliśmy w ramach delikatnej, lekkostrawnej kolacji.

W piątek, 25 listopada między godziną 8 a 9 rano zaczęliśmy pakować się ponownie i około godziny 10 opuściliśmy hotel Iris. Następnie udaliśmy się na postój taksówek, skąd taksówkarz zawiózł nas do miejscowości Santa Susanna, w której znajdował się hotel Caprici Verd. Spędziliśmy w nim łącznie trzy doby. Jako ekipa z Polski otrzymaliśmy trzyosobowy pokój z łazienką oraz balkonem, z którego podziwialiśmy panoramę Hiszpanii. Na terenie hotelu znajdował się basen, przy którym robiliśmy zdjęcia na pamiątkę, a następnie zwiedziliśmy pobliską plażę. Tego samego dnia wieczorem odbyła się weryfikacja wszystkich zawodników biorących udział w tegorocznych Mistrzostwach Świata. Trener Henryk Hryszkiewicz, aby zrzucić 1.5kg wagi i zmieścić się w swojej kategorii wagowej, przez 1,5 dnia nie mógł spożywać posiłków. Ważenie, mierzenie oraz spisywanie danych osobowych uczestników zawodów trwało od godziny 19 do 22. Po zakończonej weryfikacji udaliśmy się do pokoju, w którym po kolei wykonaliśmy peeling, a później nałożyliśmy na siebie pierwszą warstwę bronzera. Na zakończenie dnia zjedliśmy delikatny posiłek składający się z białka oraz węglowodanów, po czym udaliśmy się na spoczynek.

W sobotę, 26 listopada o 7 rano wstaliśmy, spakowaliśmy niezbędne rzeczy na zawody i nałożyliśmy kolejną warstwę bronzeru. Pierwszy dzień zawodów rozpoczął się na hali około godziny 10 rano i trwał do godziny 23 z małą przerwą pomiędzy rundami. Tego dnia odbyły się półfinały wszystkich kategorii oraz częściowo finały niektórych z nich. W kategorii kulturystyki weteranów do 70kg wystąpił Henryk Hryszkiewicz. Po raz pierwszy w historii nie dostając się do rundy finałowej, uplasował się na miejscu 7. i tym samym nie zdobył medalu Mistrzostw Świata. Warto jeszcze wspomnieć, że Henryk miał ogromną konkurencję. Z roku na rok przybywa coraz więcej kulturystów w tej kategorii, którzy są niżsi i tym samym mają większe szanse na zdobycie medalu, ponieważ mają lepsze proporcje ciała. W zawodach brały również udział dwie zawodniczki z SSKiR. Pierwsza z nich, Agnieszka Doroszuk, zajęła 8. miejsce poza finałem w kategorii fitness sylwetkowe do 163cm. Druga zawodniczka, Paulina Koriat, uplasowała się na miejscu 7. startując w kategorii fitness sylwetkowe powyżej 163cm. Niestety cała trójka nie zakwalifikowała się do finału i tym samym zakończyły się dla nas tegoroczne mistrzostwa. Warto wspomnieć, że daliśmy z siebie wszystko, a konkurencja z roku na rok jest coraz większa, więc coraz ciężej jest zająć miejsce w czołówce zawodników.

W niedzielę, 27 listopada odbyła się sesja zdjęciowa na plaży w Santa Susanna nieopodal hotelu Caprici Verd. Tego samego dnia wieczorem na zakończenie zawodów, gospodarze urządzili piękny bankiet, na którym był bufet szwedzki zaopatrzony w przeróżne potrawy, zarówno bardziej tradycyjne, jak i wykwintne. Na bankiecie zjawiły się wszystkie reprezentacje krajów oraz sędziowie i organizatorzy tegorocznych Mistrzostw Świata.

W poniedziałek, 28 listopada mieliśmy pobudkę o 7 rano, aby spokojnie dokończyć pakowanie i zdążyć na lot do Warszawy. Najpierw przebyliśmy metrem drogę z Santa Susanna do Barcelony, a następnie autobusem udaliśmy się na lotnisko Barcelona Airport. Na miejscu byliśmy około godziny 13. Po odprawie mieliśmy jeszcze trochę wolnego czasu, a później udaliśmy się na samolot wylatujący o godz. 15:40, którym przylecieliśmy do Warszawy. Na warszawskim lotnisku spędziliśmy następnie 3 godziny oczekując połączenia z Warszawy do Gdańska. Około północy przybyliśmy do Gdańska.

Pobyt w Hiszpanii mimo braku miejsc medalowych, był bardzo udany. Zawodniczki przeżyły swój debiut na prestiżowych międzynarodowych zawodach, o których wiele osób mogłoby sobie jedynie pomarzyć, bo nie wszyscy mają taką szansę wystartować i zmierzyć się z najlepszymi zawodnikami na Świecie. Trener Henryk Hryszkiewicz również może być z siebie dumny, gdyż dał z siebie wszystko, a brak medalu na tegorocznych Mistrzostwach Świata zmotywował go do dalszej wytrwałej pracy i doskonalenia swojego ciała, aby móc w przyszłym roku postarać się o lepsze miejsce w czołówce zawodników. Do dnia 24.11.2011 w mediach pojawiły się informacje o tym że trzy osoby z Sopockiego klubu będą reprezentowały nasze miasto Sopot i Polskę na Mistrzostwach Świata w Hiszpani.Od 24.11.2011 logo Sopotu było umieszczone na koszulkach ,torbach ,dresach ,kurtkach i innych materiałach sportowych. Ponadto na weryfikacjach, półfinałach i finałach mistrzostw świata pokazywaliśmy sie z flaga Sopotu. Również w drodze powrotnej na lotnisku i peronie metra nasze miasto Sopot było mocno prezentowane. Więcej na naszej stronie www.sskir.pl oraz na www.youtube.pl